marketeer bij het stadsklooster

Vacature: Medewerker Marketing & Communicatie

In het hart van de Utrechtse wijk Lombok groeit sinds enkele jaren een bijzondere plek waar cultuur en zingeving samenkomen. In de voormalige Antoniuskerk ontwikkelt Stichting Stadsklooster Utrecht een levendige culturele ontmoetingsplek met een brede programmering en professionele faciliteiten. Om het Stadsklooster en de culturele programmering bekender te maken zoeken we versterking op marketinggebied!

Het Stadsklooster is een plek voor verwondering, verrassing en bezinning. We stimuleren ontmoeting tussen makers en publiek en geven nieuwe en gevestigde stemmen een podium. Stadsklooster Utrecht wordt gedragen door de wijk, maar is er voor iedereen.

Bezoekers komen bij ons voor global, klassiek, modern, singer-songwriters en genre-overstijgende muziek, voorstellingen, evenementen, beeldende kunst, cursusprogramma’s en lezingen. Naast onze eigen programmering verhuren we het Stadsklooster als unieke locatie voor bijeenkomsten, events, heidagen, vergaderingen en andere activiteiten.

We zijn een vrijwilligersorganisatie met een kleine, bevlogen kern van betaalde krachten.

Wat ga je doen?

Als medewerker marketing zorg jij dat Stadsklooster Utrecht zichtbaar is en blijft — in de wijk, de stad en daarbuiten. Jij weet de culturele ziel van het Stadsklooster te vertalen naar aansprekende communicatie, op een manier die verschillende mensen aanspreekt en uitnodigt om mee te doen. 

Je houdt je niet alleen bezig met het zichtbaar maken van onze culturele programmering, maar ook met het versterken van onze naamsbekendheid, het uitbouwen van het Vrienden van -programma, en het ondersteunen van zakelijke verhuur.

Je:

  • ontwikkelt het marketing- en publiciteitsbeleid en zorgt voor de uitvoering hiervan;
  • zorgt voor de zichtbaarheid en grotere naamsbekendheid van het Stadsklooster;
  • neemt initiatief voor publieksacties en samenwerkingen die nieuwe doelgroepen bereiken;
  • onderhoudt en optimaliseert de website en socialmediakanalen;
  • creëert en bewerkt content voor socials, website, nieuwsbrieven en drukwerk;
  • zorgt voor alle publieksinformatie en ticketing;
  • beheert databestanden en archieven;
  • doet publieksonderzoek en analyseert bereik en respons;
  • onderhoudt contact met pers, publiek en partners.

Wie ben jij?

Je bent creatief, zelfstandig en hebt een goed gevoel voor toon en timing. Je weet hoe je verhalen vertelt die raken, en je hebt oog voor beeld en detail. 

We zoeken iemand die:

  • proactief en initiatiefrijk is;
  • ervaring heeft met social media en online marketing;
  • goed kan schrijven en redigeren;
  • gevoel heeft voor vormgeving en huisstijl;
  • feeling heeft met onze programmering;
  • bij voorkeur ervaring heeft in de culturele of maatschappelijke sector, en het Utrechtse culturele veld kent;
  • flexibel inzetbaar is (incidenteel ook in avonden of weekenden, in overleg).

We vinden het belangrijk dat ons team de diversiteit van de stad weerspiegelt. Ervaring, achtergrond, leeftijd of opleiding zijn voor ons minder belangrijk dan je betrokkenheid, je nieuwsgierigheid en je vermogen om verbinding te maken met verschillende doelgroepen.

Wat bieden we je?

  • Een inspirerende werkplek in een unieke, groeiende organisatie;
  • De mogelijkheid om deels vanuit huis te werken;
  • Een ZZP-opdracht van gemiddeld 8 uur per week, flexibel in te delen;
  • Een vergoeding conform CAO Nederlandse Podia, functieniveau 5 of 6 — afhankelijk van ervaring en strategisch inzicht.

Bij Stadsklooster Utrecht zien we diversiteit als een verrijking van onze organisatie. We moedigen iedereen aan te reageren — ongeacht culturele achtergrond, leeftijd, gender, levensbeschouwing of opleiding.

Reageren

Stuur uiterlijk 30 november je motivatie en cv naar vacatures@stadskloosterutrecht.nl onder vermelding van ‘sollicitatie medewerker marketing’.

Voor vragen kun je contact opnemen met Christine Breur (directeur) via 06-27317164 of christine@stadskloosterutrecht.nl.